tirsdag 18. mai 2010

17 mai 2010

Mandag 17 mai, var det nasjonaldagen til Norge. Norge har bursdag, som vi sier til ungene.

Dagen startet vel egentlig dagen før, for da skulle huset vaskes, bordet dekkes og bunader rettes på, og ikke minst stryking av skjorter.
Da jeg kl 23.30 satt her i sofaen og la opp bunaden til Lillesøster, kom jeg på at jeg hadde glemt å lage rundstykker til frokosten. Er det mulig spør nå jeg, og ja det er det.
Så det første jeg gjorde da jeg sto opp kl 06.30 var å sette deig. Og jeg klart å få dem ferdig til min far og min søster kom inn døren kl 08.30. Syns det er bra jobbet jeg. Itillegg så skulle vi jo dekke resten av bordet, lage eggerøre, lage varm sjokolade, kle 2 stk viltre barn og dusje meg selv, og kle på meg en bunad. Og vi klart det :)

Vi hadde en koselig 17 mai frokost, med som sagt nybakte rundstykker.
Da alle var mette og gode, så bar det bort på skolen får å gå i tog.
Ungene utstyrt med flagg og fløyte, så de var iallefall fornøyd. Var verre for foreldrene som måtte høre på den grusome lyde inne i bilen.

Da vi var ferdig på skolen var det hjem å spise rømmegrøt, og slappe av litt.
På  kvelden var vi i byn å spise sammen med familien på min far sin side av familien. Kjempe koselig ;)
Etter det var vi innom et tivoli, der ungene fikk kjøre litt karusell, og kjøpe noen lodd.
Det var en laang, men utrolig koselig dag, så vi var ganske så utslitt alle sammen.

1 kommentar:

  1. For en flott blogg du har Birthe :) Masse herlige bilder og så er du så flink å skrive til også :))

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar.