mandag 11. juli 2011

Sleepy....






















Her i huset har det vært masse aktivitet i natt. *gjesp*
Storebror har nå fått vannkopper, og sover urolig. Han våknet opp rett før vi voksne skulle legge oss. Han klødde på vannkoppene...så da var det bare å finne fram hvitvasken. Han syns det er ganske morsomt å være helt hvitprikket :)
Når ungene er syke pleier de ganske ofte å få ligge i vår seng, men i går kveld la jeg ham tilbake i sin egen seng, av uvisse grunner.
Jeg og mannen gikk å la oss, og jeg sov ganske så godt da Storebror kom tuslende inn til oss. Han klødde på noen vannkopper. Så da var det bare å dra den trøtte kroppen min ut av sengen, for å prikke Storebror.
Han spurte da fint om han kunne få ligge i vår seng, og jeg hadde ikke hjertet til å si nei. Så da var det å finne pute og dyne og legge ham fint mellom meg og mannen.
Jeg sovnet fort igjen, og sov godt da Lillesøster kom inn og fortalte at hun hadde tisset seg ut. Nok en gang måtte jeg dra det trøtte kroppen ut av sengen for å hjelpe henne å skifte.
La henne i vår seng også, kan ikke ha tenkt klart i det øyeblikket hun spurte, for det betydde jo at vi kom til å være 4 stk i en dobbelseng...
Var langt inni drømmeverden da Storebror våknet igjen, mer hvitvask.
Men da tok fornuften overhånd. Hentet ekstradynen, og la Lillesøster inn i Storebror sin seng. Hennes var jo våt...
Men det gikk ikke lange tiden før hun kom inn igjen, men da sendte jeg mannen inn i Storebrors seng. Og håpet på at jeg fikk noen timers søvn.
Men det hadde jo vært for godt til å være sant. Storebror våknet i 5 tiden og lurte på når klokken var syv, null, null. Det er det klokken bør være når de står opp. Han hadde vært nede til mannen i halv seks tiden, men fått beskjed om å legge seg igjen. Han gjorde det, men sovnet ikke. Lå å pratet ved siden meg...som prøvde å sove. Så da klokken var syv, null, null, så spratt han ut av sengen, vekket Lillesøster og fór inn på rommet for å leke. Vekket meg kl åtte, da klødde han igjen.

Så man kan vel trygt si at jeg er en smule trøtt i dag. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg likte kaffe.
Men jeg setter nok på en film til de søte små, og legge meg på sofaen og dupper litt. Hva tv som barnevakt ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.