torsdag 19. mai 2011

Nødnummer














I dag sto jeg og Storebror på busstoppet. Vi skulle til byn en tur.
Mens vi står der så kommer en sykebil kjørende forbi. Og for en 5 år (snart 6) gammel gutt så er det kjempe spennende...
Da sykebilen hadde passert begynner Storebror på en regle

En-en-null- det brenner i et hull
En-en-to- en tyv sitter på do
En-en- tre- noen har vondt i et kne.

Utrolig hva de lærer i barnehagen. Han har kunnet nødnummerene en stund, men denne reglen var ny for meg.

Han sang også en sang om hvordagn krysse veien, men den må jeg spørre i bhg om jeg kan få teksten på.

5 kommentarer:

  1. Det er ingen dum ting og lage regler om det. Mye lettere for dem å huske.
    Takk for tipset,skal jeg ta med videre til mine unger :o)

    Ha en super helg.

    Klem Hege

    SvarSlett
  2. Superlurt!

    Jeg kjøpte skohornet mitt på Rom 123 sin nettbutikk. Kostet under hundrelappen. fra Korziol. I like!

    God helg og klem!

    SvarSlett
  3. Kjempefin regle! Tar den med med til første klassingene mine! :-) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Koslig blogg, legger meg som følger.
    Ha en fin helg Marit.

    SvarSlett
  5. Hei:)Genialt!Dette må jeg lære mine små.God helg:)klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar.