lørdag 27. mars 2010

En våt, men flott tur.

I dag tidlig hadde vi ingen planer, og været var fint. Det var jo faktisk sol. Så jeg bestemte at vi måtte ut på tur i dag. Så jeg ringte min kjære søster for å høre om hun ville være med oss på Fløyen. Men hun kom med forslaget om at vi kunne jo gå på tur på Smøråsfjellet.
Jeg var der noen ganger da jeg var mye yngre, og jeg skal si det har blitt flott der. Smørsåfjellets Venner har gjort en fenomenal jobb med å lage det flott til med stier, gapahuker, broer og benker langs veien.

Da jeg holdt på å pakke ned mat og drikke, så begynte det å regne, men tenkte at det skulle ikke stoppe oss, vi har da regntøy ;)
Vi ringte bestefar, for å høre om han ville være med oss på tur, og det ville han. Da skal jeg love deg at det var en gutt og en jente som ble glad.

Vi hadde en fantastisk flott tur, selvom det var vått.
Vi hadde pakket ned stormkjøkkenet, fiskekaker, saft, elpebiter og kjeks.
På Smøråsfjellet har de laget flere gapahuker, og ca halveis fant vi en, så vi samlet oss inne i den,  og fant fram mat og drikke.
Vi burde hatt med oss litt kakao, men vi hadde med oss saft. Selv om det var noen som mente saften smakte vann (bestefar og tante). Så jeg får unnskylde enda en gang at den var litt tynn ;)
Fiskekaker ble varmet på stormkjøkkenet, skal si de gikk ned på høykant.
Etterpå stekte vi lapper (sveler). Tante hadde nemlig med seg røre til det, og det smakte vidunerlig.

Bilder fra turen.




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kvikklunsj hører med på påsketur, selv i regn.
Vi skal definitivt tilbake til Smøråsfjellet en dag. Og da kanskje med litt bedre vær...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.