tirsdag 11. januar 2011

Avblomstret....

Da vi flyttet så klarte jeg det kunststykke å glemme 3 potteplanter i bilen over natten...Var veldig obs på at de ikke skulle fryse, så jeg og min svigerinne satte dem inn i en varm bil. Det var jo noen minus grader ute.
Men siden siste flyttelasse var ganske så sent på kvelden, og min mann holdt på å kjøre både bil og henger i grøften på glatten, så glemte jeg helt blomstene som sto i bilen.
Helt til morgenen etter da Storebror skal inn i bilen og der sto det 3 blomster. Og om natten hadde det vært ikke mindre en 8 minusgrader.
To av dem måtte kastes, mens den siste ser ut til å klare seg.

Så her er så tomt for blomster syns jeg. Spesielt nå etter jul, når all julepynten forsvant.
Jeg liker godt Hortensia, så det skal jeg kjøpe meg snart
Vet ikke helt hvilken farge ennå, for jeg liker dem alle.













Min far har grønne fingre, og i leiligheten hans er det reneste jungelen. Og han har lovet meg noen avleggere av blomstene sine, så jeg får da noen:)
(før min far kommer på besøk, så løper jeg rundt og vanner blomster, for han sjekker om plantene mine har fått vann :) Og han var helt SJOKKERT over at jeg kunner reise vekk en hel uke uten at noen vannet blomstene mine)

Noen tulipaner på bordet hadde også gjort seg.

Hvilken farge på Hortensieaen liker du best???

1 kommentar:

  1. Syns det høres ut som du er ganske flink med blomster, jeg:-)
    Jeg har virkelig NULL peiling på dem, og har sånn ca 1 eller 2 av gangen:-) (De andre jeg prøver meg på bare dør, hehe..)
    Jeg har aldri hatt blomstervannere mens jeg er på ferie, så der er du ikke alene:-)..

    takk for koselige hilsner inne hos meg i det siste:-)!

    Klem fra størstepia

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar.