søndag 16. januar 2011

Sånn går nå dagene

Syns dagene går så fort for tiden...
Og med en gutt på 5 og en jente på 4 så skjer det noe hele tiden. Jeg er så utrolig heldig som har to så herlige barn. De er så glade i hverandre og leker godt sammen. (så godt som søsken kan)
Etter at vi flyttet så kan vi gå til og fra bhg, og det syns jeg er så flott. Begge ungene liker det at vi kan gå. Og med det været og de føreforholdene som vi har hatt den siste tiden så er jeg jammen glad for det.
Vi har en ganske bratt bakke opp til huset, og der er det blåis. Selvom jeg og naboene strør så godt vi kan er det risikosport å kjøre opp og ned. (Ungene har lært å være helt musestille når mor skal opp/ned bakken når det er glatt. Jeg må høre hva som skjer rundt meg. De er bare så flinke ) Så kan jeg unngå å kjøre så gjør jeg det.

På torsdag var jeg hjemme med en syk Lillesøster, og da tiden nærmet seg for henting av Storebror i bhg, så lavet snøen. Store hvite flak kom ned, og jeg hadde lite lyst å kjøre bort i bhg. Heldigvis var Lillesøster i god form, så jeg kledde godt på henne, satte henne på akebrettet og gikk til bhg. Det tar  jo bare 10 min å gå.
Og gjett om jeg var glad for det valget da, for da jeg skulle gå fra bhg så sto køen i sju steiner. Da var det en dansk lastebil som ikke kom seg opp en bakke, og sperret all trafikk. Vi kunne bare spasere stille og rolig forbi alle bilene.














La regnet øse ned.. synger Tor Endresen, og jammen er jeg enig med han akkurat nå. Er glad i snøen, men den blåisen kunne vi godt ha vært uten.
Akkurat nå øser regnet ned her, og det har det gjort siden i går. Så i går var jeg og resten av familien ute og strødde/saltet bakken opp til huset. Jeg hakket renner i isen slik at smeltevann kunne renne ut i grøften og ikke lage mer blåis ned bakken...
4 renner laget jeg, og jeg skal love dere jeg har vondt i kroppen i dag. I går kveld måtte jeg ta av meg gifteringen fordi hendene min var så hoven.

Jeg og Lillesøster var innom butikken på lørdag, og jeg fikk endelig kjøpt meg noen tulipaner. Det var Lillesøster som fikk velge, så da ble det rosa. Så nå er det litt vår hjemme hos oss.


















Ellers i dag så har jeg fått klippet trollungene. Så nå er de så flotte begge to.
Nå sover de søte små, så jeg koser meg med fyr i peisen, og en stor kopp varm te:)
Så nå skal jeg snart finne ut om det får noen gode søndagsfilmer på tv.

Hvilke filmer syns dere er bra? Noen anbefalinger??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.