mandag 28. februar 2011

Rolig søndag.

I dag har vi hatt en stille og rolig søndag.
Storebror gikk med pyjamas fram til kl 14, da måtte han skifte for vi skulle til min mor å spise middag.
Ungene har tegnet og sett på tv. Jeg har vasket klær, brettet og lagt på plass en haug med klær. Har hopet seg opp en del.
Innimellom slagene har jeg bladd i katalogen til Stoff og Stil. Og surfet på nettsiden deres. Var innom butikken i går, og de har jo bare så masse fint.


















Så nå håper jeg bare på at svigermor klarer å få tak i bruksanvisningen til den gamle Husqvarna symaskinen hennes, som akkurat nå er i mine hender...
Sydde jo SuperMario bukse til Storebror på den maskinen, men fant rett og slett ikke sikksakk sømmen. Vet jeg har brukt det før, men det er jo så mange knapper og hjul på den maskinen at man kan lett blir forvirret. Akkurat som jeg ikke er forvirret nok fra før av..













Grunnen til at jeg var innom Stoff og Stil i går var for å høre om sying av en liftgardin.
Men utfordringen var jeg skulle ha en liftgardin som er 140 cm, og de fleste stoffene har en bredde på 140 cm, da blir det ikke så mye stoff igjen til sømmerom kan man si..
Jeg fant et fint blått stoff som jeg kunne bruke, men det ble ikke noe liftgarding fra S&T.
Men fant en som duger på Princess. Riktignok ikke blå, som jeg ønsket, men beige/brun med noe hvitt mønster på. Kommer nok innlegg og bilder i morgen. Mannen har nettopp hjulpet meg å henge den opp.

Hos min mor i dag fikk vi raspeballer til middag. Skal si det er mektig, og man blir jo så segen.
Storebror, til tross for rolig dag, så sovnet han rett og slett ved middagsbordet. Så at han hadde problemer med å holde hodet oppe, og at han la hodet ned på bordet. Men hadde ikke trodd han sovnet. Men det gjorde han altså. Så jeg bar ham fint inn i sofaen så han kunne få sove litt, mens vi andre spiste dessert. (han fikk dessert etterpå altså, man kan ikke snyte en 5 åring fra desserten)
Da jeg etter å ha prøvd å vekke ham en stund, og han var våknet, så sovnet jeg på sofaen, og da kom spørsmålet om hvorfor jeg fikk lov å sove, men ikke ham. De er nå skjønn da :))

















Ønsker dere alle en vidunderlig ny uke og måned. Tenk at vi er allerede i mars. Snart vår :))

(alle bildene i dag er lånt fra Stoff & Stil )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.